Clinică de obstetrică și ginecologie în Timișoara

𝐄𝐍𝐃𝐎𝐌𝐄𝐓𝐑𝐈𝐎𝐙𝐀 ✅

#Endometrioza este afecțiunea ginecologică întâlnită cel mai des la femeile tinere sau aflate la vârsta de reproducere. Ea se manifestă prin creșterea în afara uterului a țesutului care protejează uterul pe interior, respectiv mucoasa uterină. Denumirea medicală este 𝐞𝐧𝐝𝐨𝐦𝐞𝐭𝐫𝐮.

Această afecțiune se observă de obicei la nivelul trompelor uterine, ovare, vagin, intestine, vezica urinară și foarte rar poate apare și pe plămâni sau ficat.

Conform statisticilor circa 15% dintre femeile tinere suferă de această afecțiune, care creează stres fizic și psihic.

𝐂𝐀𝐔𝐙𝐄

Cauza endometriozei nu este cunoscută cu certitudine dar s-au descoperit potențiali factori ce o pot declanșa:

🎯 𝐞𝐫𝐞𝐝𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 – putem suferi de această afecțiune din cauze ereditare – pe bază genetică;
🎯 𝐭𝐨𝐱𝐢𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐬𝐚𝐮 𝐟𝐚𝐜𝐭𝐨𝐫𝐢 𝐧𝐨𝐜𝐢𝐯𝐢 din mediu care au efect direct asupra sistemului hormonal;
🎯 𝐦𝐞𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐫𝐞𝐭𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐝𝐚̆;

𝐒𝐈𝐌𝐏𝐓𝐎𝐌𝐄

🎯 dureri abdominale sau menstruații dureroase;
🎯 dureri persistente în zona lombară, perineului sau partea de jos a abdomenului;
🎯 durerile în timpul actului sexual;
🎯 dureri în timpul urinării și sângerări vezicale;

𝐓𝐑𝐀𝐓𝐀𝐌𝐄𝐍𝐓

Tratamentul pentru această afecțiune nu există, necunoscandu-se exact cauzele este dificil de realizat un tratament dar se poate totuși ameliora prin diferite metode:

🎯 tratament medicamentos cu contraceptive orale și/sau antiinflamatoare;
🎯 tratament chirurgical în cazuri dezvoltate sau severe;
🎯 tratament alternativ;

Dacă considerați că suferiți de această afecțiune este indicat să mergeți cât mai rapid la medicul dvs. ginecolog pentru examinare.