Clinică de obstetrică și ginecologie în Timișoara
Gonoreea

𝐆𝐎𝐍𝐎𝐑𝐄𝐄𝐀 – Cauze, simptome, tratament

Gonoreea este o boală infecțioasă cu transmitere sexuală, cauzată de bacteria Neisseria Gonorrhoeae și reprezintă o problemă serioasă de sănătate publică în întreaga lume. De obicei, afectează zonele calde, umede ale corpului, precum uretra, vaginul, cervixul, uterul, trompele uterine, ochii, gâtul și anusul și poate afecta atât bărbații, cât și femeile.

Gonoreea se transmite prin contact sexual neprotejat (vaginal, anal și oral) sau la naștere, afectând nou-născutul. Persoanele care au mai mulți parteneri sexuali sau care nu folosesc prezervativul sunt supuse unui risc mult mai mare de a contacta această boală.

𝐒𝐈𝐌𝐏𝐓𝐎𝐌𝐄 𝐁𝐀𝐑𝐁𝐀𝐓𝐈

🎯 Urinări frecvente;
🎯 Secreții de fluide din penis (albe, galbene sau verzui);
🎯 Tumefierea sau înroșirea penisului;
🎯 Senzație de durere sau umflarea testiculelor;
🎯 Gât inflamat;
🎯 Infecție rectală – manifestată prin durere, mâncărime (prurit), secreție și crampe.

𝐒𝐈𝐌𝐏𝐓𝐎𝐌𝐄 𝐅𝐄𝐌𝐄𝐈

🎯 Secreție vaginala – subțire, cu aspect purulent și miros discret;
🎯 Durere la contactul sexual (dispareunie);
🎯 Sângerări abundente în timpul menstruației sau sângerări între menstruații;
🎯 Dureri în gât;
🎯 Senzația de arsură sau durere la urinare (disurie);
🎯 Dureri ascuțite în zona inferioară a abdomenului;
🎯 Febră.

𝐓𝐑𝐀𝐓𝐀𝐌𝐄𝐍𝐓

Din fericire, antibioticele moderne pot trata majoritatea infecțiilor cu gonoree – tratamentul precoce și adecvat asigură vindecarea completă a bolii. Este important de reținut faptul că nu există remedii naturiste pentru gonoree.

Dacă observați simptome, este recomandat să mergeți la medicul ginecolog pentru consult și investigații, urmat de tratament adecvat – automedicația este periculoasă. De asemenea, tratamentul se adresează tuturor partenerilor, datorită răspândirii rapide și riscului de reinfectare.